Blog Sayfaları

3 Ağustos 2013 Cumartesi

Urfa Külünçesi


Urfa Külünçesi Malzemeleri
  • 1 kilo un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı sadeyağ(tereyağ)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı karanfil

  • 1 tatlı kaşığı tuz

üzeri için
  • 1 yumurta
Urfa Külünçesi Yapılışı
  • Bir kaba unumuzu koyuyoruz kabartma tozunu una karıştırıyoruz.
  • Sıvıyağı sadeyağı ateşte biraz kızdırıyoruz unun üstüne döküp iyice ovuyoruz.
  • Diğer malzemeleri de katıp yoğuruyoruz sert bir hamur elde ediyoruz.
  • 1 saat bekletiyoruz hamuru, tezgahın üstünde hamurdan birer beze alarak 1 santim kalınlığında tabak Büyüklüğünde yuvarlak açıyoruz.
  • Açtığımız hamuru dörde bölüyoruz tepsiye diziyoruz.
  • Yumuta sürüp 200 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
  • Külünçe hem şekerli yapılıyor hem tuzlu ölçüler aynıdır.
Afiyet olsun…

4 yorum:

  1. slmelinize sağlık iştah açıcı lütfen tariflerinizi daha detaylı fotolarla aşamalı yayınlarmısınız

    YanıtlaSil
  2. Emine hanım genelde detaylı yayınlıyorum bununda detayları var aceleden koymadım teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. selda nın mutfak defteri çok teşekkürler bende sizi ziyaret edeceğim inşaALLAH sevgiler

    YanıtlaSil

e-mail İle tariflerim e postanıza gelsin

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner